2020. január 29., szerda

Az első teljes hétvége


Mivel január 12-én, vasárnap érkeztem az Egyesült Királyságba, 18-án, szombaton vette kezdetét az első teljes angliai hétvégém aupairként.
De az izgalmak már korábban elkezdődtek, amikor is péntek délben megismerhettem a környékbeli aupaireket. Egy waffelezőbe ültünk be közel mindenkihez. Tényleg egy interkulturális élmény aupairnek lenni. Nyolcan alkotjuk jelenleg a társaságot; valaki Olaszországból, Franciaországból, Belgiumból, Ausztráliából, Új-Zélandról jött, ketten pedig Németországból származnak. Plusz itt vagyok én magyarnak. Valamint legidősebbnek… Többségüknél legalább 5 évvel idősebb vagyok.
Akik már régebb óta itt vannak (nem én vagyok az egyetlen új), nagyon segítőkészek, befogadók, olyannyira, hogy szombat estére már szerveztünk is azon melegében egy közös programot.
De előtte a francia lánnyal, aki ugyancsak új, a szombatunkat a Szt. Pál Katedrális megnézésével, 


valamint az irdatlan mennyiségű csigalépcső megmászása után a kilátás csodálásával töltöttük. Utána átbandukolván a Millennium Bridge-en, végigjártuk a Tate Modern ingyenes kiállításait. Hát, némelyik tényleg nagyon modern. Abban megegyeztünk, hogy nekünk talán túlságosan is. Ellenben nagyon izgalmas volt a 10. emeletéről egy másik perspektívából is megszemlélni London látképét.
Igazából a King’s Cross-on kezdtünk (miattam), de olyan mennyiségű ember tolongott a 9 ¾-ik vágánynál, hogy én mondtam, hogy majd visszajövünk egy nem szombat délben.
A Temze partján bolyongva egy kirakodóvásárt is megcsodáltunk. Annyi szuper könyv, festmény, régi térkép, könyves és filmes miegymás volt ott, hogy dönthettem, mindent is megveszek, vagy egy másik alkalommal verem el a pénzemet. Kivételesen győzött a józan ész. De csak kivételesen…
Természetesen nem is én lettem volna, ha nem szerencsétlenkedünk egy sort az útvonaltervezővel is. Azért annak örültem, hogy mind a ketten benéztünk néhány dolgot, így együtt csak röhögtünk ezen, és remek csapatnak nyilvánítottuk magukat, amikor végre valahára eljutottunk a Buckingham Palotához, ahol az olasz lánnyal találkozva az aznapi végcélunk felé vettük az irányt. Immáron eltévedés nélkül.

A Canary Wharf Winterlights Festival-ja volt a nagy közös program, ahol sok izgalmas, érdekes, szép, és vicces kültéri fényinstallációt és fényjátékot csodáltunk meg, valamint széjjel fagytunk.  







Merthogy a szép, napos, esőmentes nappalt bizony fagyos éjszaka követte.
És itt látszódott meg a korkülönbség. Én már totál kivoltam, éhséget sem éreztem, de a csajok még be akartak ülni egy étterembe. Persze maradtam, mert nem akartam egyedül késő este egy órát metrózni és buszozni. 
Kicsit sokat kellett ugyan várnunk, amíg asztalhoz jutottunk, meg aztán míg az ételt kihozták (összesen majdnem két órát!), de a hely tényleg nagyon hangulatos volt, volt GM menüjük, és koccintottunk egyet az egészségünkre.
Vasárnap csak misére mentem a már korábban feltérképezett templomba. Ami hatalmas nagy élmény volt a sok kisgyerekes családdal, gitáros zenekarral és jó prédikációval (a lényegét értettem). Utána be is mutatkoztam az egyik atyának, aki teljesen kiakadt azon, hogy magyar vagyok, és igen, tudok magyarul, mert szerinte az a világ talán legnehezebb nyelve. Vicces volt.
Délután vendégeink voltak, így a bemutatkozás és némi bazsalygás után hagytam a családot a barátaikkal, és (minő meglepetés) elvonultam olvasni. Persze még nem angolul…
Annak csak a rákövetkező héten jött el az ideje, de erről majd később.
😙

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése