2020. március 18., szerda

A kilencedik hétvége


Anyuka még mindig nem volt jól szombaton, de előző nap nagy adag levest főztem, így legalább azt nem kellett megismételnem.
A délelőtt nagy részében beszélgettem vagy üzeneteket váltottam mindazokkal, akikkel szoktam, és azokkal is, akiket az utóbbi időszakban kicsit elhanyagoltam.
Aztán, hogy ne csak leves legyen, tejföl helyett (mivel nem volt itthon) joghurtos sajtos csirkét sütöttem, amit megint nagyon megdicsértek a szülők.
Anyuka arra is megkért, hogy alkalomadtán tanítsam meg neki a húsleves elkészítését.
Még a végén megtanulok főzni a kintlétem alatt!
Délután egy kicsit sétálgattam a környéken. Mivel nem sikerült megvennem a harmadik Harry Pottert, gondoltam addig is nézek valami mást, de olyan sokan voltak a könyvtárban, hogy nem tudtam nyugodtan nézelődni, így feladtam. Utána vettem magamnak egy-két dolgot a Sainsbury’s-ben, többek között egy új naplót, mert amit kihoztam magammal, bizony hamarosan betelik.
Este pedig bekuckóztam magam az ágyikómba egy jó könyvvel.
Vasárnap, nemzeti ünnep. De sem Magyarországon nem voltam (mondjuk tavaly is pont Londonban töltöttem a március 15-ét), sem a magyar nyelvű misére nem tudtam elmenni, mert megígértem a szülőknek, hogy nem fogok tömegközlekedni, a Szent István Ház pedig a város másik végében van.
Ellenben a kokárdát, ha már megvettem, feltűztem, és úgy mentem a reggeli misére. Természetesen gyalog.
Úgy néz ki, jövő héttől már a közeli templomba sem tudok majd elmenni, mert túl nagy a zsúfoltság.
Délelőtt még angolozgattam egy kicsit, majd olvastam, a családdal megebédeltem, filmeztünk egyet, utána visszamásztam a szobámba és tovább olvastam. Hogyisne tettem volna, hiszen éppen a világ sorsát meghatározó csata kellős közepén jártam!
Estére megmenekült a világ. Így én is nyugodtan tudtam álomra hajtani a fejemet.


Belegondolva abba, hogy 1848-ban mindenki az utcákon volt egy közös célért, a szabadságért, 2020-ban, aki csak tehette otthon volt egy másik célért, az egészségért.
1848-ban a márciusi ifjak 12 pontban összeszedték, hogy mit kíván a magyar nemzet, 2020-ban a kormány 12 pontban összeszedte, hogy mit kíván a magyar nemzettől.
1848-49-ben minden férfi hadba vonult a szabadságért, 2020-ban minden család a boltba vonult a tartós élelmiszerért.
Van ilyen.

U.i.: Azóta megtaláltam a magyar ifjúság idei 12 pontját is.
https://nlc.hu/ezvan/20200315/koronavirus-koronavirus-jarvany-marcius-15-12-pont/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése