2020. április 19., vasárnap

A tizenharmadik (húsvéti) hétvége (3. karanténos)


Húsvét

Nagyszombat gyönyörű meleggel köszöntött minket. Az egész nagyhéten jó idő volt, szokatlanul esőmentes idekint Angliában.
Nagy tervekkel vágtam neki a napnak. Legalábbis reggel még úgy éreztem, meg is tudom őket valósítani. Megszoktam ugyanis, hogy nagycsütörtöktől nagyszombatig a lelkünk mellett a házunkat is tisztává varázsoltuk. Mivel itt nincs akkora birodalmam, gondoltam, amikor a család is takarít, akkor vágok bele én is.
Csakhogy az élet, vagy inkább a kisfiú közbeszólt. Az ebédet a teraszon fogyasztottuk el, mint a héten már többször is. Nagyon kellemes volt. Az étkezés befejeztével a fiúcska úgy döntött, hogy márpedig velem fog játszani. Hiába voltak más terveim, mit tehettem volna? A szülők dolgát természetesen így nagyban megkönnyítettem, hiszen a fiukat volt, aki lefoglalja. Tehát a tableten játszottunk mialatt a szülők takarítottak. Közben azért egy kis zongorázásra is sikerült rábeszélnem, bár véleményem szerint nem ért túl sokat, mivel még fél szívvel sem csinálta.
Majd újabb kör játék, csakhogy az a tablet, amivel én szoktam játszani, folyamatosan ledobódott a hálózatról, ezzel jókora csapkolódós hisztit indukálva, mert így nem tudtam a fiúcskával játszani, márpedig neki ezek voltak a délutáni tervei. Próbáltam rávenni, hogy akkor pihentessük egy kicsit az eszközöket, és a játékban szünetet tartva kezdjük el a tojásfüzért, amit húsvéti kézműveskedésnek terveztem. De nem.  Annyira ráfeszült a dologra, hogy együtt kell Minecraft-oznunk, hogy se szép szóval, se fenyegetéssel nem lehetett hatni rá. Még a barátai hívását sem fogadta, ami lehetett a makacssága és a játék varázsa miatt is, de titkon nekem nagyon jól esett a tény, hogy velem szeretett volna játszani, akármi legyen is az oka. Végül a szülők is feladták, és hagytuk egy kicsit dühöngeni, de azért én ezalatt bent ültem a szobájában, és elkezdtem a tojásokat kartonból kivagdosni. Egy idő után ő is lenyugodott, én is végeztem az előkészületekkel, aztán a hálózat is működőképes lett.
No végre!
Immáron nyugodtan folytattuk a föld alatti házaink építését, és mire újból ledobott a rendszer, már jócskán kijátszottuk magunkat, tehát el tudta engedni a dolgot. Így videózás és fagyizás közben segített a tojásfüzér befejezésében, amit azon melegében fel is raktam a szobája falára.
Ekkor már fél 7 fele járt az idő, tehát a szobámba mentem megnézni a nagyszombati szentmisét.
Ekkor ütött meg igazán a családomtól, a barátaimtól és a megszokott hagyományainktól való távolság. Többször is elsírtam magam részben a meghatottságtól (öcsém gyönyörűen énekelt és a liturgia is felemelő volt), részben pedig a magányosságtól. Mikor véget ért, gyorsan leszaladtam a konyhába valami „ünnepi” vacsorát összedobni magamnak, mert a családom odahaza a vacsoraasztalnál már várta a videóhívásomat.
Amint megláttam a képet, összeszorult a szívem. Otthon a szépen megterített asztal látványa fogadott, körülötte a szüleim és a testvéreim. Mindenki ki volt öltözve, a tányérokon pedig sonka, tojás, és az elengedhetetlen kukoricás rizssalátánk, ami nélkül számunkra nem ünnep az ünnep. Ezzel éles ellentétben, rajtam az a kényelmes ruha, amit napközben viseltem, a vacsorám az előző napi és az aznapi maradékból összetákolva, mert így legalább főttételt ehettem, még ha nem is sonkát, és szép vacsoraasztal helyett az ágyamon ültem törökülésben.
Gyorsan el kellett engednem a rosszkedvemet, mert ezek a beszélgetések sokkal értékesebbek annál, hogy végig keseregjek. Meglepődtem, amikor nem is kellett erre különösebb erőfeszítést tennem, mert már a köszönéstől és távkoccintástól kezdve jól éreztem magamat. A tesóim hozták a formájukat, a mindennapi események megbeszélése közben rengeteget viccelődtünk és nevettünk, ami elfeledtette velem a távolságot.
Este ezzel a jó hangulattal tervezgettem a másnapi reggelimet. Mivel anyuka mégsem főzött még tojást, gondoltam, reggel talán főzök magamnak egyet, vagy csinálok mikrós bögrés sütit a kalács helyett.

Végül vasárnap reggel egyiket sem csináltam meg, mert még nagyon aludt a család, amikor lementem a konyhába, és nem akartam sokáig zajongani. Ehelyett a sonkás (!) szendvicsem mellé kentem egy lekváros kenyeret is, hogy kirúgjak a hámból. Micsoda lakoma volt!


Nem sokáig olvashattam utána, mert hirtelen felélénkült a ház, és rövidesen a fiúcska a tojásvadászat hírével rontott be hozzám. Most csak azért sem engedtem, hogy az ilyenkor szokásosan rám telepedő rosszkedv átvegye az uralmat felettem (nem értem magamat, mindig várom a Húsvétot és a Mikulást is, de a nagy nap reggelén általában olyan nyűgös vagyok, mint három óriáscsecsemő). Nem is sikerült neki. Nagyon élveztem a meleg reggeli időt, és a kertben a tojáskeresést. A „nyuszi” nagyon ötletesen rejtette el a tojásokat.
A fiúcskának is annyira tetszett, hogy a nappaliba visszatérve Minecrafton rendezett nekem egy virtuális tojásvadászatot, majd elkezdtük nézni a Hop című filmet. Sajnos ezt ő hamar megunta, szóval egyelőre nem tudtam meg, mi lett a történet vége.
Nem sokkal később a szülők szóltak, hogy kezdődik a barbecue. Ilyen sem történt még velem Húsvétkor! Míg arra vártunk, hogy apuka megsüsse a húsokat, anyukával és a kisfiúval az udvaron játszottunk. Az idő szinte nyárias volt, és a néha megdöccenő beszélgetés ellenére is nagyon élveztem ezt a különleges Húsvétvasárnapot.
Mivel mindenki elpilledt az ebédtől, én is ledőltem olvasni a szobámba, de aztán, számomra túl hamar berontott a fiúcska, hogy most pedig a beltéri tojásvadászat veszi kezdetét. Ez is jó volt, viszont dehogy szabadultam utána! Új Minecraft projektbe kezdtünk bele, és egészen este 7-ig állatkertet építettünk. Akkor is csak azért tudtam elszakadni, mert észrevettem a kissrácon a fáradtság jeleit, és erre taktikusan lecsapva jeleztem neki, hogy nekem még aznap misét kell hallgatnom. Hála az Égnek a „mise” és a „családommal beszélgetek” varázsszónak számítanak számára is, és ellenkezés nélkül el szokta fogadni, amikor ezekre hivatkozva utasítok vissza valamit. Azért, nyugi, nem használom ezt ki.
Sajnos, mivel így jócskán 8 után tudtam volna csak csatlakozni a családomhoz egy „közös” mozizásra, azt lemondtam, mert a húgom miatt nem akartam megváratni őket.
Tehát mise után egy könyv társaságában töltöttem az estét.
A hétvége folyamán néha kicsit zavart, hogy ennyire igényli a fiúcska a társaságomat, de utólag rájöttem, hogy igazából a fontos dolgokra így is jutott időm, és legalább arra nem volt energiám, hogy az otthontól való távolságomon sokat töprengjek, mert le voltam foglalva a játékokkal és az új élményekkel.
 💖

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése