2020. április 14., kedd

A tizenharmadik (Nagy) hét, avagy a harmadik karanténban


Már nagyhetet írtunk, de bennem valahogy még nem mozgatott meg semmit ez a tény. Az előző években ilyenkor már egyrészt túl voltunk egy virágvasárnapi passión, másrészt a szokásos tavaszi nagytakarítás is látványos előhírnöke volt az ünnep közeledtének.
Idekint egyedül az időjárás mutatott némi hajlandóságot arra, hogy jelezze, ünnep közeleg. A levegő balzsamosan meleggé vált, és a tavasz illatát lehetett mindenhol érezni a földön és a fákon nyíló virágok özönétől.
Ez a csoda vett minket körül, miközben be voltunk zárva a kis világunkba.
Ezért, bár egyáltalán nem nagy a kertünk, mégis rettentő hálás voltam érte, mert a jó idővel a kisfiú is szívesebben töltött el néhány percet az udvaron, valamint már meg lehetett azt tenni, hogy reggel kitárjuk a teraszajtót, és estig be se csukjuk. Az ebédet is többször odakint fogyasztottuk el, a kellemes langymelegben.
Ezért is fogadtam kitörő örömmel az apuka javaslatát, miszerint tanulási idő előtt kezdhetnénk hétfőn a trambulinon. De nem csak én voltam lelkes. A fiúcska is teljesen bezsongott, és bő fél órán keresztül ugráltunk és játszottunk rajta. Igen, természetesen nekem is be kellett szállnom mindenbe.
Utána sokkal nyugisabban olvastuk a Wonder-t, és a nap többi része is jól telt, ami kész felüdülés volt számomra.
Ugye már írtam, hogy a kisfiúnál, ami az egyik nap működik, másnap az esetek nagy részében már tömény ellenállást vált ki? Így volt ez a trambulinnal is. Másnap már csak az említésére behisztizett, és legközelebb csak a hétvégén volt hajlandó ugrálni…
Ezért a kedd délelőttöt John Cena-sat játszva töltöttük, amit úgy kell érteni, hogy a fiúcska volt természetesen a híres pankrátor, és a derekamig érő pingvinplüss ellen küzdött (én irányítottam), miközben Yoda a bírói székben ülve ügyelt a játék tisztaságára… A két menet közötti szünetekbe pedig igyekeztem egy-egy fejezetnyi Wonder-t belesűríteni, majd néhány falat ebédet a gyerkőcbe diktálni. Nem volt könnyű dolgom.
Délután a tanulós időt meghosszabbítva, a szép idő miatt egy kicsit kint is olvastunk, de már nyögvenyelősen tudtam csak a figyelmét koncentrálni, így hamar annyiban is hagytuk a dolgot. Aznap a szülők is hamarabb végeztek, így a családot kint hagytam egy kicsit egymásnap a kertben, én pedig visszavonultam kipihenni a délelőttöt. Rám fért.
Szerda délelőtt megszenvedtünk a közös olvasással. Aztán mint már egy ideje minden nap, egy kicsit Minecraftoztam és Brawl Staroztam vele ebéd előtt.
A délutáni tanulási idő nagyon jól indult, mert sikerült nyelvtannal kezdenünk, amit úgy általában senki sem kedvel túlságosan. Jó, nem is haladtunk vele gyorsan, mert mindig volt valami izgalmasabb megbeszélni és elmesélni való, viszont legalább béke volt és rengeteget nevettünk.
De a nyugis délutánnak ezzel kábé be is fellegzett, mert egyszer csak kopogtattak, és a futárszolgálat három hatalmas dobozt helyezett le a bejárati ajtó elé. Mint kiderült, a korábban a fiúcska őszi névnapjára ígért, majd nyárra módosított, végül egyszer csak hétfőn megrendelt asztali számítógép volt az. A szülők még javában dolgoztak, de onnantól kezdve a kissrácot nem lehetett leállítani. Eleinte mintha felfogta volna, hogy délután fél 4-kor még nem tudja anyukája összerakni neki a gépet, mert együtt időzítőt állítottunk be este 7-re, amin folyamatosan csekkolni tudta, hogy még mennyit kell várnia. Ez az áldott állapot úgy 15 percen keresztül ki is tartott, de utána megunta a dolgot, és még Hulk sem tudta volna visszatartani attól, hogy az anyja nyakára járjon. Aki természetesen idő előtt feladta az ellenállást, és teljesítette kisfia óhaját. Így 4 után mindkét szülő a fiúcska szobájában tobzódott és szereltek és telepítettek gőzerővel.
Mit mondhatnék erre?
Már értem, miért szorult oly kevés türelem és megértés ebbe az okos gyerkőcbe.
Persze közben folyamatosan mondogatta, hogy el sem hiszi, hogy ez valóban megtörtént, meg mekkora királyság, hogy végre van saját gépe, de szívem szorult belé, egy köszönömöt sem hallottam a szájából. Azért remélem, szűk körben jobban kifejezte a háláját a szüleinek.
Bah, a csütörtök nem éppen életem csúcspontjaként fog elraktározódni a memóriámban. Reggel Doboztrollokat néztünk, ami kicsit darkos volt nekem, de azért cuki. És nagyon nevettem a fiúcska reakcióin, amikor elcsattant egy-két puszi.
Aztán még elég durcás volt, ezért alkut kötöttem vele, hogy megnézhet még néhány sorozatrész, focizni is fogunk az udvaron, de aztán még ebéd előtt olvasunk egy kicsit. Nos, az alkukba viszonylag könnyen belemegy, de a betartásukkal már komoly gondjai vannak. Lazán le szokta tagadni az egyezségek rá eső részét, ha nincs hozzá kedve…
Ez aznap sem volt másként. Foci után egyrészt alig tudtam lebeszélni egy vízipisztoly-párbajról, mert korábban meséltem neki a húsvéti locsolkodásról, és ez a kilátás teljesen feltüzelte. Az apjával közösen tudtuk csak meggyőzni, hogy hétfőig napolja el a terveit, és akkor is az időjárás függvényében fogjuk csak megvalósítani őket.
Miután ezzel megküzdöttünk, újabb rakás időm elment arra, hogy legalább minimális figyelmet fordítson a házi olvasmányára.
Kedvenc felkiáltása a „You are so annoying!” (Annyira bosszantó/idegesítő vagy), amit előszeretettel használ minden egyes alkalommal, amikor valami nem az ő szájíze szerint történik. Ilyen például, amikor a haverok valamit elrontanak a játékban, amikor bárki arra kéri, hogy tanuljon, amikor próbálom meggyőzni, hogy ne csak lógassa a lábát…
Aznap sikeresen felidegesített annyira, hogy ugyanezzel vágtam neki vissza, ráadásul, vele ellentétben, én szépen meg is indokoltam. De azt is kihangsúlyoztam, hogy igazából nem ő, hanem a viselkedése akaszt ki engem. És van különbség!
Megint én voltam a rosszfiú, de kivételesen az apjának sem volt ezt követően könnyű dolga vele.
Képzeljétek, aznap töltöttkáposztát ebédeltünk, és a szülőkkel nagy boldogan konstatáltuk, hogy bár a fűszerezésük kicsit eltért, közös pontot találtunk a görög és a magyar konyhában. Ebbéli lelkesedésünkben egyedül a kisfiú nem tudott osztozni. De ezt már megszokhattuk.
Délután apuka előkaparta a régi videójátékait, hátha valamelyik elfut a fia új gépén, de sajnos csalódnunk kellett, mert a Star Wars ugyan elindult, de amikor a tényleges játék része elkezdődött volna, egyszer csak leállt. Ezért a Beowulf című 12-es animációs filmet kezdtük el nézni, akiről az iskolában már tanultak töri órán. Fél óra elteltével viszont leállítottuk, mert annyira nem fogott meg egyikünket sem.
Mivel Nagycsütörtök volt, este néztem egy kis hazai misét, majd ezt követően egyik barátnőmmel megnéztük a The Importance of Being Earnest-et, a kapcsolatot természetesen Messengeren tartva egymással. Zseniálisan elvetemült!
Péntek Nagypéntek volt. Ilyenkor csak háromszor vehetünk magunkhoz ételt, egyszer lakhatunk jól, és húst nem ehetünk. Anyuka nagyon rendes volt egész böjti időszak alatt, mert péntekenként mindig olyan menüt főzött, ami vagy húsmentes volt, vagy külön készítette el hozzá a húst, amiből én nemes egyszerűséggel nem szedtem. Ez aznap sem volt másként, és nagyon hálás voltam érte.
Reggeli után meghallgattam az otthoni keresztutat, aminek minden állomását más mondta fel, köztük én is, így tényleg egy rövid időre olyan volt, mintha a többiekkel együtt imádkoznék mindenféle határok nélkül. Valamint érdekes rejtvény elé is állított, mert nem volt feltüntetve, hogy ki melyik stációt olvassa, tehát magamnak tippeltem meg. Valakinek az első szónál felismertem a hangját, másoknál tovább tartott, vagy csak este, amikor a családommal is megtárgyaltuk a dolgot, segítettek rájönnöm az illető kilétére.
Mivel anyuka aznap már nem dolgozott, ő ült le a fiacskájával a két házi olvasmány beszámolóit kicsit rendbe rakni.
Volt is mit. Sajnos. Rosszul is éreztem magam emiatt, mert bár a Wonder-rel haladtunk, a kissrác által összehozott mondatok, vagy inkább csak mondat-töredékek nem nyerték el anyuka tetszését. Vajon lehettem volna rámenősebb? De néha már azt sikernek éreztem, amikor hajlandó volt egyáltalán leírni valamit…
Azért egy kicsit reménykedem, hogy hátha a fiúcskának eztán leesik majd, hogy ha velem egy kicsit megerőlteti magát, elég egyszer dolgoznia. Csalfa, vak remény…
Jajj, hogy fokozzam még az aznapi bűnbánatomat, azt is be kellett vallanom anyukának, hogy reggel oda nem figyelve túl korán öntöttem bele a forró vizet az üvegkancsóba, amikor teát akartam főzni magamnak, és az egyszerűen kettétörött. Hála az Égnek, a kínos események nem folytatódtak.
Délután még játszottunk is egy nagyot a kissráccal. Eleinte a tabletjén, aztán megnéztünk néhány vicces videót, majd macskák lettünk, és egyszer csak azon vettem észre magam, hogy szupermacskák vagyunk, akik megmentik a világot az gonosz Pingvin plüss ördögi mesterkedéseitől. Ez abból állt, hogy fel-alá trappoltunk és kúsztunk a házban, miközben vernyákoltunk és új szuperképességeket találtunk ki magunknak. Nagyon felemelő volt…
Este még megnéztem a nagypénteki szertartást, majd telefonáltam egyet a szüleimmel, és szokásomhoz híven egy jó könyvvel bújtam be az ágyba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése