2020. április 30., csütörtök

A tizennegyedik hétvége (4. karanténos)


A szombatom egy több mint másfél óra videóchattel indult, ami fel se tűnt!
Komolyan, régebben sokszor egy negyedórás telefonbeszélgetés is komoly energiákat vett ki belőlem, a távolság viszont meghozta, hogy fél óránál alább sose adjam, ha telefon- vagy videóhívásról van szó. Érdekesnek tartom időnként tanulmányozni a távolság és a bezártság rám gyakorolt hatásait.

Aztán egészen meglepően folytatódott a napom.
A fiúcska már korábban bepróbálkozott a szüleinél, hátha megengedik neki, hogy megnézze a Ted című filmet. Szerencsére nem járt sikerrel. Viszont, amikor ebéd előtt a Deadpool-ra kérdezett rá, az apja gondolkodás nélkül rábólintott, mondva, az első részt már úgyis látta néhány éve (!). A meglepetések még nem értek véget, mert kedvenc kissrácom szuper figyelmességről tanúbizonyságot téve először nálam érdeklődött, hogy láttam-e a filmeket. Tudja, hogy szeretem a szuperhősös történeteket, ezért az a része nem volt kérdés, hogy szívesen megnézem vele ezt is, de azt be kellett vallanom, hogy ezek a filmek eddig kimaradtak nekem. Tehát, a kedvemért az első részt néztük meg először, hogy tisztában legyek a miértekkel. Teljesen el voltam képedve. Általában nem rajongok a túl sok káromkodásért a filmekben (és sehol máshol), de ettől, és a brutalitásától eltekintve eszméletlen vicces volt a történet.
Aznap a zongorázásnál sem kellett veszekednem a fiúcskával, sőt néha kifejezetten koncentrált is.
Utána, mielőtt belekezdtünk volna a Deadpool második részébe, mivel ő sem tudott napirendre térni afelett, hogy tényleg megnézhetjük a filmet, többször is rákérdezett az apjánál, hogy valóban megengedi-e, vagy csak ugratott minket. Mire apuka azt felelte, hogy ha továbbra is ezzel zaklatja a fiacskája, még a végén felülbírálja a döntését. 


Erre a kissrác elhallgatott. Lám, lám, néha ő is érzi, mikor éri meg csendben maradni.

A második rész kissé erőltetettnek hatott számomra. Voltak benne jócskán elhúzott jelenetek, de a popkulturális utalások így is elszórakoztattak. Ez mondjuk azzal járt, hogy akárhányszor elnevettem magam, magyarázhattam a fiúcskának, hogy miért volt vicces az a jelenet. Na, ez fárasztó volt.
A mozi-nap viszont még nem ért véget. Egy családi csevejt követően barátnőmmel belevágtunk a közös filmezésünk következő epizódjába, vagyis az új Kisasszonyokba. Az émelyítően szirupos végétől eltekintve, egész jó feldolgozás volt. Komolyan, a végére kedvet kaptam ahhoz, hogy író legyek.
Azt azért be kell vallanom, hogy három film egy nap alatt egy kicsit sok. De csak magamra vethetek.

Vasárnap nem volt tojáskeresés, ellenben a húsvéti barbecue megismétlődött.
A dupla húsvét gondolata nagyrészt kárpótolt azért, amiért a megszokott hagyományok idén kimaradtak. De megismertem egy újat.
Mielőtt nekiláttunk volna az ebédnek, mindenki vett magának a tálból egy főtt pirostojást, és kvázi párharcot vívtunk velük. Mivel négyen voltunk, az első körben anyuka apukával, a fiúcska pedig velem került párba. Marokra kellett fogni a tojást, és először a tetejét a másik tojás tetejéhez, majd az alját a másik aljához kellett hozzáütni. Az nyerte a kört, akinek kevésbé, vagy egyáltalán nem repedt meg a tojásának a héja. A második fordulóba anyukával jutottunk be, és megismételtük a műveletet.
Az úgy nevezett kezdők szerencséje mellém szegődött, mert megnyertem a versenyt!
Juhú! Fogalmam sincs, hogy mi értelme volt, de nagyon élveztem. Eztán már jóízűen láthattunk neki az ebédünknek.
A nap hátralevő részében a család a rokonokkal és barátokkal videóbeszélgetett, én pedig a szokásos vasárnapi programok mellett ki nem találnátok, mit csináltam… olvastam.
 😁

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése