2020. április 13., hétfő

A tizenkettedik hétvége (2. karanténos)

Milyen az, amikor konkrétan semmi említésre méltó nem történik az emberrel?
Nos, ez a hétvége pont olyan volt.

Mivel a kissrác ezalatt a két nap alatt nem kereste a társaságomat, én sem jártam a nyakukra. Hagytam, hadd legyenek csak hármasban, élvezzék a nyugodt hétvégét, a szép időt, és azt, hogy együtt lehetnek.
Csak kicsit sajnáltam magam, de aztán hamar megvigasztalódtam, mert több barátom is rám írt, érdeklődött (ennek egy része a blogom körüli csend miatt volt, de néha én is lehetek lusta…). Ezért sokat beszélgettem, még annál is többet olvastam, sétáltam, és természetesen keresztényi kötelességeimnek is eleget tettem.

Egy érdekes gondolat is megfogalmazódott bennem.

Amikor aupairnek álltam, minden nyilvánvaló (nyelvvizsga megszerzése) és kevésbé nyilvánvaló (mit akarok kezdeni magammal?) okok között egy kicsit talán az is szerepet játszott, hogy megszökjek az otthoni iskolarendszerből, a napról napra készülős tanítás elől. Egy darabig ez remekül sikerült is, aztán beütött a karantén. Ahogy az elmúlt két hét beszámolóit olvashattátok, természetesen nem egyszemélyes általános iskolát kellett nyitnom, még csak nem is komplett tanítási órákat kell összeállítanom, de azzal, hogy nem csak délután vagyok mostanság a fiúcskával, hanem szinte egész nap, mégis egy kicsit a nevelőnők munkájára emlékeztet a saját helyzetem. Vagy legalábbis ezt a fogalmat érzem a legközelebb ahhoz, ami most velünk aupairekkel történik.
Már, akik bevállalták, hogy csak azért is kint maradnak a vendéglátó családjuknál, és igyekeznek minél jobban a szülők segítségére lenni.
Mert végül is, még ha az iskolák itt új anyagokat nem is nagyon adtak ki otthoni tanulásra, azért az ismétlés során folyamatosan felmerülnek olyan kérdések, amiket meg kell válaszolni, olyan fogalmak, amiket el kell magyarázni akkor is, ha már korábban tanultak róla a gyerekek. Emellett ki is kell valahogyan tölteni az adott napot. A leckeírás csak egy része annak, amivel le lehet (kell) foglalni a gyerekeket, amíg a szülők dolgoznak.
Részemről az számít sikeres napnak (és ebből sajnos kevesebbet tudok produkálni, mint szeretném), amikor:
egy, a mindennapos teendők mellett sikerül a rám bízott fiúcskát egy kicsit sportolásra bírnom. Mert az energiamennyiségével csak a lustasága vetekedhet, és ami egyik nap tökéletes volt, másnap a világ legnagyobb hülyesége. Nem mondom, hogy nem hoz le ezzel a hozzáállással az életről, mert elég gyakran, de új utakra is ösztönöz.
Kettő, amikor kicsit tudunk barkácsolni, kézműveskedni, vagy valami kreatívat művelni. Megjegyzem, erre is egy külön művészet úgy rávezetni, hogy azt érezze, mindig is ezt akarta csinálni, és elfelejtkezzen róla, hogy amúgy mindent utál, helyette pedig teljes lelkesedésével belevesse magát az előtte álló kalandba.
Három, amikor (még ha a kézműveskedés nem is jön össze) olyan játékot játszunk, ami köszönőviszonyban sincs az elektronikával, hanem helyette a megszámolhatatlan mennyiségű játékával és a nagybetűs képzelőerővel jár karöltve. Talán ezt a legkönnyebb elérnem, mert elég a Marvel és Transformers figurákat meglebegtetnem az orra előtt, és máris van egy ötlete, hogy mit játszhatnánk el aznap.
Nem mondom, vannak elvárásaim. És bőven van hova fejlődnöm…


Tehát üdv néktek, Agnes Gray és Jane Eyre, Nanny McPhee és Mary Poppins, valamint kedves Mária kisasszony!

Jó példával jártok előttem, de azt is tudom, hogy olyan nem lehetek, mint ti (szegény Gray kisasszony sorsával talán mutathatnék egyezéseket, de ők Jane-nel csak a tiszteletadás miatt kerültek be a felsorolásba, bocsi). Se varázserőm, se feneketlen táskám nincsen, de még gitározni sem volt kitartásom megtanulni. A keleti szélről nem is beszélve…
Ezért inkább a saját utamat járom, és a rendelkezésemre álló lehetőségekből igyekszem a tőlem telhetőt kihozni, természetesen a saját lelki egészségemet is szem előtt tartva.

És minden aupairnek hasonlókat kívánok!

Szívből jövő elismeréssel:
Zsófi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése