2020. április 10., péntek

A tizenegyedik hét, avagy az első karanténban


Idekint Angliában március 23-tól zártak be az iskolák, és kezdődött el a tényleges karantén időszaka.
Sok aupair hazautazott előtte, hogy otthon legyen a családjával, de én a maradást választottam. Egyrészt nem éreztem azt, hogy menekülnöm kéne, másrészt az a fránya kötelességtudat… Amúgy a család is megkönnyebbült, amikor megbeszéltük, hogy maradok, mert a szülőknek viszont szigorú home office következett, rengeteg skype konferenciával és minden egyéb finomsággal. Így az én feladatom volt a kisfiúval legalább napi két órácskát tanulni, szórakoztatni, megetetni (anyuka főzött, én csak belediktáltam a gyerekbe, ami, bevallom, sokszor nehezebb volt, mint gondoltam), és ami a legfontosabb, lehetőleg legalább a konferenciahívások idejére távol tartani a szüleitől.
Azért délután 4 fele már nem kellett olyan szigorúan venni a dolgokat, így akkortájt hívta először a haverjait, hogy Fortnite-ozzanak vagy egyebeket játsszanak online.
Ekkor már több időm volt pihenni, amire az első napokban különösen nagy szükségem volt, amíg a szervezetem megszokta a megváltozott időbeosztást. Olvastam, tornáztam, időnként pedig ránéztem a kissrácra, kapott uzsonnát, vacsorát, de csak alkalmanként igényelte a társaságomat, hiszen ott voltak neki a barátai, akik messze jobb játékosok nálam.
Az első napot még nagyon megterveztem, felépítettem.
Én már fél 8 körül ébren voltam, kényelmesen megreggeliztem, megetettem a macskát (mivel azóta is én kelek először, ez a reggeli rutinom részévé vált) és olvasgattam.
Tudom, hogy kelhetnék egy órával később is, de szükségem van egy kis nyugira a konyhában, és az érzésre, hogy van még időm mielőtt elkezdődik a nap.
A család viszont egy kicsit elaludt, és anyuka pizsiben jelentkezett be az online megbeszélésére…
A kisfiúval 10-11 között megírtuk a történelem háziját, miközben hálaimákat rebegtem a Cambridge Dictionary megalkotóinak. Aztán egy sorozatrész után következett a mozgásos része a napnak. Mivel szép idő volt, kimentünk az udvarra focizni. Jó ¾ órán keresztül rúgtuk a bőrt, és a fiúcska tiszta sár volt, amikor bejöttünk, mert bemutatta minden vetődő és ollózó tudományát. Én sem voltam sokkal tisztább, mert természetesen beszálltam készségeink fitogtatásába.
Gyors átöltözés után megebédeltünk, majd hagytunk időt a kaja leülepedésének is. A délutáni tanulós időre már nehezebb volt rávenni az uracskát. Azért egy kellemes vita után csinált néhány gyakorlófeladatot, amik végeztével nem bírtam ki, megnézettem vele egy részt a Magyar Népmesékből. YouTube-on megtaláltam angol mesélővel, és mivel egy kellőképpen fiús részt választottam, lekötötte a figyelmét, de a továbbiakból inkább nem kért. Inkább bowlingoztunk egy kicsit.
Még egy kis matekot és olvasónaplót terveztem aznapra, de ez nagyon nem jött be neki, és az anyjáig vitte ügyet. Sajnos, vagy inkább nem, anyuka velem értett egyet, de adott a fiának egy óra haladékot, mialatt a tableteken játszottunk. Aztán nagy kegyesen megírta a matekot.
Délután apuka nagybevásárolt. Olyannyira, hogy nem fértünk be a fagyasztóba (a cuccok sem, mi meg pláne…). Így alakult, hogy pizzavacsoráztunk aznap. Szerencsémre nekem is volt még egy utolsó pizzám a fagyasztóban.
A kedd olyan semmilyenre sikeredett. Délelőtt tesztek és betűrendbe sorolás, aztán (minő meglepetés) a fiúcska egyáltalán nem akart kimenni az udvarra. Hogy is gondolhattam, hogy valami két nap egymás után elnyeri a tetszését? Ehelyett a szobájában játszottunk a mindenféle szuperhős figuráival, akik kivételesen nem harcoltak, hanem egy baráti társaság voltak mindenféle családtagokkal és teljesen hétköznapi tevékenységekkel. Eleinte… Aztán első körben én kattantam be, majd a fiúcska is partnerem lett benne, tehát a játék végére a mozizás és Fortnite-ozás mellé két vegasi esküvő is befigyelt. Mert miért ne?
Ebéd után újabb tanulós idő, majd egy kis szabadulós játék. Aztán elkezdtük nézni a Baby boss-t. Ez félbemaradt, mert közben az apja sétára invitálta, utána meg már nem volt kedve folytatni, ami annyira nem ejtettkétségbe, mert folytathattam az olvasást.
Ha a kedd semmilyen volt, a szerdáról mit mondjak? Csak 10-kor sikerül a kisfiút kiráznom az ágyából, így már 11 körül jártunk, mire a délelőtti tanulási időre került a sor. Hála az Égnek, minden rendben ment, délután viszont görög órája volt Skype-on, így a délutáni tanulós időben rám semmi szükség nem volt. Aztán elkezdett tabletezni... Nagy nehezen 4 óra fele ki lett onnan robbantva, és már éppen belemerültünk a Fekete Péterezésbe, amikor az apja nyomta a kezébe a tabletet (kb. negyedórával azután, hogy kiimádkozta belőle), mert a rég nem látott unokatestvére volt a vonalban.
Kb. este 8-ig a világ meg is szűnt létezni számára, mert miután rájöttek, hogy unokatesója is nagy gamer, sejthető, hogy milyen módon folytatták…
Ettől elég értelmetlennek éreztem a napomat, amiről panaszkodtam is egy sort a szüleimnek.
Aztán egyszer csak megjelent a fiúcska az ajtómban, hogy nem volna-e kedvem játszani vele. Ha nincs ló… De azért játszottunk. Közben anyuka is megjelent, hogy most már ha nem akarom, nyugodtan mondjak nemet, de egyrészt ez azon ritka alkalmak egyike volt, amikor a kisfiú önszántából szépen, udvariasan kért meg valamire, másrészt tényleg zavart az egész napos tétlenségem. Tehát labdafújó versennyel kezdtünk, majd miután előkerült a DuploLego, házat építettünk Batman és Joker figuráinak, a végére pedig egy kis harcolás is belefért, miután Optimus fővezér és Űrdongó is tiszteletét tette náluk.
Csütörtök reggel leosonkodtam kajáért, ami annyira nem volt osonkodás, mert közben a macska a sarkamban vernyákolt, hogy mikor kap már végre enni. A sikeres etetést követően visszaosonkodtam a barlangomba, és ¾ 10-ig elő se bújtam.
Az Instát bújva belefutottam kisebbik öcsém zenekarának új számába, amit egymás után többször is meghallgattam, és olyannyira visszahozott az életre, hogy azon melegében blogoltam is egyet, és sokkal derűsebben álltam neki az aznapi teendőknek.
Természetesen a kissrác még az igazak álmát aludta, mikor benyitottam hozzá, és beletelt egy kis időbe, mire kisimogattam az ágyikójából. Reggeli közben anyai engedéllyel tabletezhetett, ami szerény véleményem szerint sokszorosára növelte a tanulási idő elkezdésének nehézségét… Ezt a tapasztalat is alátámasztotta, mert csak még több játék ígéretével sikerült letetetnem vele az ördögi eszközt.
Tehát először a lego autókra zsineget kötve versenyeztünk velük, majd garázst is építettünk versenyautóinknak. Amikor ebbe beleunt, és elkezdett másik játék után nézni, gyorsan kellett cselekednem. Lecsaptam rá tétova pillanatában, elolvastunk két fejezetet a házi olvasmányából (Wonder), és a leírást is elkészítettük hozzá.
Ezt újabb játékidő követte. Egy boxmeccs. Egész jól szórakoztunk, és csak a vége felé kellett figyelmeztetnem, hogy ne durvuljon be annyira. Miután kellőképpen kifáradtunk, leültettem betűrendbe sorolni. Eközben körmönfont módon elkezdtem mellette körmönfonással karkötőt készíteni. Az elején nem jött be neki annyira, de amikor meglátta, milyen gyorsan haladok vele, egyből meg kellett tanítanom rá. Olyannyira belelendült, hogy egészen ebédig gyártottuk a karkötőket. Fonás közben beszélgettünk, énekeltünk, és nagyon jól elvoltunk. Mindenki kapott a családból egy vagy két karkötőt. A szülőknek amolyan boltos stílusban, fantázianevekkel „adtuk el” őket. Fantasztikusan éreztem magam ezalatt a nyugis kézműveskedés alatt.


Ebéd után megint tabletidő, majd tanulás 2. felvonás. Ezt követően apjától kapott másfél óra tabletidőt a barátaival, ami alatt én elmehettem futni.
Gyönyörű idő volt szép naplementével, így meglepően sokan voltak a parkban. Még jó, hogy elég nagy a zöldterület és sok a sétaút, de néha így is kényelmetlen közelségben kellett néhány ember mellett elfutnom. A vírus és a szorongások…
Hazaérve még estefele segítettem a fiúcskának néhány tesztet megírni, aztán végre filmezhettem egyet. Összességében ez a nap remekül sikerült, amire már nagy szükségem volt.
Mivel a csütörtökbe sokat beleadtam, pénteken már nem volt annyi energiám, így a szülőknek többször kellett a rábeszélésben segíteniük. Viszont, mivel megint volt online görög órája, amúgy is kevesebbet kellett a fiúcskával foglalkoznom.
Este pedig az egyik kedvenc foglalatosságomnak hódoltam, könyveket keresgéltem a neten. De ezúttal az angol nyelvű oldalakat nyálaztam át, mert végre megérett bennem a döntés, hogy a Harry Potter mellett (most parkolópályán van a sorozat, amíg papírformátumban meg nem veszem a következő kötetét) más műveket is eredeti nyelven olvassak.
Ez a keresgélés, és az eredményei determinálták a hétvégémet, amit, bár lélekben is Angliában töltöttem, de egy egészen más korban, némileg izgalmasabban…
 😍

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése