2020. május 1., péntek

A tizenötödik hét, avagy az ötödik karanténban


Ezen a héten már újból, túlnyomó többségben velem tanult a kissrác.
A nagy projekt a két olvasónapló közül legalább az egyik befejezése volt. Hála az Égnek, anyukájával szinte mindent megcsináltak már a Charlotte’s Web-hez, de még így is három napba telt, mire az összes kimaradt illusztrációt, színezést és a maradék két fogalmazást összehoztuk. Ez egyáltalán nem hangzik vészesnek, ugye? Hiszen jórészt csak rajz és színezés. Csakhogy a kissrác nem szeret színezni. A rajzolással még nincsen gond, főleg, ha segítséget kap az alapkoncepcióban, a bonyolultabb figurák megrajzolásában, vagy tér kitöltésében, amitől aztán beindul a fantáziája, és remek képek kerülnek ki a keze alól.  Csak színezni ne kelljen! De rájöttem, hogy ha színezés közben van egy másik dolog, ami leköti a figyelmét, akkor nem azon kattog, hogy nem szereti, amit éppen csinál, hanem a mozdulatok nagyrészt mechanikussá válnak, és szinte észre sem veszi, máris elkészül a feladatával. Tehát jött az elterelő hadművelet! Mivel néhány fejezet még hátra volt a könyvből, a hadművelet első napján könnyű dolgom volt: csak olvasnom kellett neki, míg ő színezett. A második nap viszont jobb nem jutott eszembe, mint az, hogy ha már ott vagyok, elkezdem rendbe tenni a ceruzakészletét, ami a sok kitört és tompa heggyel elég ramatyul festett. Ez bevált, mivel ad egy, ott voltam mellette, ad kettő, én is csináltam valamit, ad három, közben jót tudtunk beszélgetni. A végére a rajzok is elkészültek, a ceruzák is szép hegyesek voltak, és én is beszereztem három csinos vízhólyagot az ujjaimra. Mesés!
Hétfőn és kedden reggel az Amerikában élő barátaival beszélgetett és játszott, egy ugyancsak görög testvérpárral, akik közül a leányzó az úgynevezett barátnője. Egy működő távkapcsolat! Ez mind szép és jó volt, viszont, ha sokat játszik reggel, utána iszonyat nehéz rávenni, hogy a nap többi részében koncentráljon, tehát hétfőn egy csinos hisztivel is meg kellett birkóznom, kedden pedig olyan volt, mint egy felhúzott kisautó, csak cikázott a házban, és alig lehetett leállítani, még az után is, hogy jól meg lett tornáztatva.
A szerda egy álom volt! Ilyen nyugodt, kiegyensúlyozott és békés napunk már régen volt. Először is, reggel nem a barátaival játszott, hanem csak velem. A tanulós idő közben egy-két kisebb nyafitól eltekintve békében tudtunk együtt dolgozni. Egy kicsit anyukája is tanult vele, mialatt tudtam pihenni. Délután befejeztük a színezéseket, majd két tesztet is megoldott, amik szüneteiben nagyokat beszélgettünk, nevettünk, játszottunk. Kicsit tornáztunk is. Ami pedig a legmegdöbbentőbb volt, hogy apukának fontos videóhívása volt ezalatt, tehát megkért minket, hogy lehetőleg csöndben legyünk, és sikerült! Konkrétan egész délután suttogtunk. Ilyet sem pipáltam még! Sőt, még tudom fokozni, méghozzá azzal, hogy a zongoragyakorlást is tisztességesen, vita nélkül, már-már lelkesen végig csinálta.
Mondjuk a matekozás aznap elmaradt. Lehet, hogy ez is közrejátszott a nap sikerében? Mert sokszor úgy érzem, hogy a matek az ő kryptonit-ja.
Csütörtökön visszatértünk a Wonder olvasásához. Ugyanazt a taktikát alkalmaztam, mint a színezésnél, tehát bevettem plusz egy együtthatót az egyenletbe, így mialatt én olvastam, játszhatott a kisautóival/legóival, hogy a keze is le legyen foglalva. Amikor ő volt a soros, akkor nem kellett semmi furfangot alkalmaznom. Még egy teszt is belefért ebéd előtt, és késő délután sem okozott gondot leülni, és egy kicsit még tanulni.
A héten egy olyan tesztfüzetet vettünk elő, amiben főleg logikai feladványok vannak, amik nyelvtanos vagy matekos feladatokba vannak ágyazva. Még én is élveztem őket! Elkélt néha a segítségem, mert bár az angolos feladatokban nem vagyok túl profi, de a logikám van, és egy egynyelvű szótár segítségével jól el tudtam magyarázni neki, miként kezdjen hozzá egy-egy feladattípushoz. Most tapasztaltam először, és szerintem ő is így volt vele, hogy milyen jó csapat tudunk lenni ebben is. Valamint azt is sikerült elérnem, hogy ha megakadt, nem a szüleiért kiáltott, hanem csak szépen megkért, elmagyaráznám-e neki megint a dolgokat. Harmadikra már magától is tudta.
Ebéd közben a barátaival játszott, utána pedig célbadobósat játszottunk együtt, és közben rengeteget ökörködtünk. Majd, mivel a fiúcska életcélja, hogy híres YouTube-er legyen, amit szüleivel nagyon remélünk, hogy idővel kinő, két rövid videót is elkészítettünk. Sehova sem lettek feltöltve, mert a saját csatornára még nem kapott engedélyt, de a gyakorlást el kell kezdeni… Ez a gyakorlás abból állt, hogy levideóztuk, miközben szegény kövér macskából csináltunk paplan-burrito-t, valamint a húsvéti csokinyúl csengőjét kötöttük a nyakába, mire fel ő felháborodottan bebújt a kanapé mögé, így megőrizhette az ép eszét.
A felvételeket természetesen a szülőknek is meg kellett mutatni, akik ekkor a kertben pihentek egy kicsit, amitől a kisfiú kedvet kapott az udvarhoz, szóval eztán jó fél órán keresztül tramburinoztunk és közben Simon says-t játszottunk. Mondom, egy elfoglaltság már nem elég, legalább kettő kell, hogy a gyerek le legyen kötve…
Még Húsvét előtti héten adtak a szüleim postára egy csomagot, amit úgy terveztek, hogy az ünnepre meg is kapom. Nyugi, nem étel volt, mert három nap helyett majdnem három hét múlva érkezett csak meg, pénteken. Tehát, ha úgy vesszük, háromszor is húsvétoltam idén.
Köszönöm Corona! 😝
Viszont a csomaggal együtt a honvágyam is megérkezett, így írtam egy rakás üzenetet, zenét hallgattam, és vártam a válaszokat. Néhány barátommal sikerült is beszélgetnem, valamint öcsém rávett, hogy ha már találtam egy ukulelét a játékos szekrény aljában, kezdjek el tanulni rajta. Ez jót tett, mert egy órán keresztül simán elvoltam vele, és még a kedvem is felderült.
Kellett is az a plusz energia, mert a fiúcska reggel megint azzal kezdett, hogy az unokatesóival játszott, tehát sokkal nyűgösebb volt. Olvastunk, összefoglalókat írtunk, teszteket csináltunk, de közben a gondolatait az kötötte le, hogy mikor tudja visszahívni az unokatesóit. Utána az apja tanult vele, majd végre megejthette a várva-várt hívást, így aznapra már nem volt több dolgom. De persze az ilyenekben sose vagyok igazán biztos, így nem nagyon mertem semmibe sem beletemetkezni. Azért olvasgattam, megírtam egy cikket, amit két hónapja ígértem anyukámnak, és csak este 6 után nyugodtam meg végleg.
A hideg-meleg, de azért összességében inkább jó hetet pedig egy kiadós Netflix Party-val zártuk barátnőmmel, tovább nézve azt a sorozatot, amit még hétfőn kezdtünk el közösen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése