2020. május 2., szombat

A tizenhatodik hét, avagy a hatodik karanténban


A héten anyukának több szabadnapja is volt, mert kivette a felhalmozódott szabadságai egy részét. Ez kifejezetten jól jött mindannyiunknak, mivel elkezdődött az online oktatás, és a fiúcskának nagyobb biztonságérzetet nyújtott, hogy a napi kétszeri online tanóráját először az anyja mellett ülte végig. Meg nekem is megnyugtató volt első körben csak megfigyelnem a megváltozott napirendet, hogy következőre már legalább tudjam, hogy mire kell odafigyelnem.
Így a hétfőm szabad volt, csak este zongoráztam a kissráccal, különben meg tengtem-lengtem, olvasgattam, írogattam, pihengettem. A kedd is hasonlóképpen alakult eleinte, aztán délutánra mégis oda kellett ülnöm tanulni a kissrác mellé, mert anyukának szólt a főnöke, hogy bocsi, de szükség van rá. Tehát anyuka is dolgozott, ráadásul apuka online egyetemi előadást tartott ezalatt. Szóval jött a lábujjhegyen mászkálás és suttogás. Persze még ezen korlátozó körülmények között is minden érdekesebb volt, mint kikeresni a szótárból a betűzés (Spelling) házi feladat ismeretlen szavait, és megírni a tíz darab példamondatot. Ezért lehetett, hogy majdnem két óránkba telt elkészülni vele. Aztán jött apuka, és jó alaposan átjavította a munkánkat. A közben elkezdett játékunk is félbeszakadt ezzel, mert pont ideje volt a következő házinak nekiállni. A földrajzot legalább jobban élveztük mindketten. A második felében az égtájak könnyebb megjegyzéséhez kellett vicces emlékeztető-mondatokat kitalálni, amik kezdőbetűi a fő égtájak első betűi (N, E, S, W). Ezen rengeteget nevettünk, és észre sem vettük, hogy már este hat is elmúlt, mire végeztünk vele.
Egy kis játékszünet következett, ami után már kezdődött is a zongoraóra. Amin nem nagyon brillírozott a kissrác. Tehát utána elkezdtem ritmusjátékokat keresni, és a kottaíró programomba is beírtam a darabjait, hátha a beépített metronómmal hallgatva jobban megragad benne a helyes ritmika.
Szerdán ezerrel pörögtünk. A reggeli videós óra alatt még anyuka ült mellette, aztán átvettem a helyét, és először a házi olvasmánnyal kapcsolatok feladatokat dolgoztuk ki, majd a matekot is megcsináltuk, mindegyik előtt egy-egy kb. ötperces oktatóvideót megnézve. A kettő közötti szünetben a tesi tanár által küldött feladatokkal szórakoztattuk el magunkat. Egyensúly-gyakorlatok voltak. Hát, a fiúcskának ezen a téren is van mit fejlődnie.
Aztán egy újabb videós órát követően, amiben az olvasmányról beszélgettek, egy kicsit leültünk filmezni. Az ebéd is elkészült, szóval kis házimozink közben megebédeltünk. A Királynő corgija című mesét néztük meg, ami után a kisfiú teljesen bezsongott. Alig lehetett elhúzni a szüleitől, miközben egy kiskutyáért könyörgött, lehetőleg azonnal… Addig ment ezzel, hogy apukától felhatalmazást kaptam, hogy ilyen esetekben teljes nyugalommal ragadjam meg, és ha kell erővel tartsam vissza attól, hogy unos-untalan rárontson a szüleire. Kipróbáltam. Hozzáértem és visított…
Nem szavatolom ennek a módszernek a sikerét. 😬
Egy darabig együtt játszottunk, aztán kimentettem magam, és legközelebb a zongorázásra vettem rá egy kis veszekedést követően. Úgy vettem észre, hogy volt haszna bekottáznom a darabjait a gépbe, mert észrevehető javulás következett be a játékában már kétszeri meghallgatás után is.
Aztán csütörtökön és pénteken is azzal fogadott anyuka, hogy most már tényleg szabadnapos, és hirtelen lett két teljes szabadnapom. Kifejezetten jól jött, mert legalább bepótoltam a kéthetes elmaradásomat a bloggal kapcsolatban. Egyszer-kétszer játszottam a kissráccal, gyakoroltunk, de más dolgom nem volt. Ezt viszont péntek délutánra már meguntam. Megnéztem egy sorozatrészt, de nem volt kedvem folytatni, több könyvbe is belekezdtem, de egyik sem kötötte le a figyelmemet, zenét hallgattam, videókat nézegettem, amiket a felénél leállítottam. Végül tornáztam nagyokat, és Messengeren beszélgettem, és alig vártam az estéket, amikor is megbeszélt videóhívásom volt. Csütörtökön barátnőmmel három óráig meg sem álltunk, és péntek este is egy kerek órán keresztül beszélgettünk anyukámmal.
Jaj, az időjárásról még szót sem ejtettem.  Már csütörtökön is nagyon angolos volt, de péntekre teljesen meghülyült. Egyszer esett, majd zuhogott, aztán egy kis napsütést követően jött a jégeső, utána kisütött a napocska, de csak azért, hogy még nagyobb legyen a kontraszt az újabb jégesőt követő zuháré előtt. 😵
Ez volt nekem a Munka Ünnepe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése