2020. május 31., vasárnap

A tizenkilencedik hét, avagy a kilencedik karanténban


Olyan jó kis gyerekeknek való modellezőprogramot használnak a kisfiú iskolájában informatika órákon! Teljesen odavoltam érte. Mintha valamiféle rajzfilmkészítés alapjait tanulnának remek oktatóvideókkal. Teljesen feldobta a hétfő délutánomat már csak az, hogy figyelhettem, hogyan dolgozik vele a fiúcska.
De még előtte több mint egy órán keresztül, miután bejöttünk az udvarról, PS4-eztünk. Erős túlzás lenne azt mondanom, hogy mindig tudtam, milyen gombokat nyomogatok, de meglepően jól is tudtam teljesíteni egy-egy harcolós játékban. Már ha erős karaktert sikerült magamnak választanom…
Kedden kidobósoztunk az udvaron. Mintha a legmelegebb júliusi napon lettünk volna. Teljesen kifulladva és leizzadva, bár jókedvűen estünk be a házba, és jól esett csak filmezni egyet, mielőtt nekikezdtünk a délutáni leckeírásnak. A Ready Player One című filmet szemeltük ki magunknak, és mivel elég hosszú volt, félidőben leckeírós szünetet tartottunk, mintha fordított napunk lenne.
Az esti zongoraórán megint nem brillírozott a kissrác. Nem is akart…
Szerda dél körül még pofozgattuk az előző délutáni töri házit, majd ebéd után megint kidobóssal kezdtünk. Aztán viszont átnyergeltünk az akciófilmek világába, és a kisfiú golyó-kikerülős nindzsaugrását tökéletesítettük. Nagyon fontos szerepem volt a labdák dobálásában, amik természetesen a lövedékeket szimbolizálták. Majd a legújabb Pókember film cselekményét dolgoztuk ki, bizonyos jeleneteket el is játszva, miközben a tramburinban ücsörögtünk.
Délután etika és földrajz házit írtunk, és közben remekül szórakoztunk, mert amikor lankadni kezdett a fiúcska figyelme, bevetettem a titkos fegyveremet, és fura elváltoztatott torokhangon kezdtem el vele beszélgetni, amitől hasát fogva röhögött. Ezt meg kell jegyeznem, de nem használhatom túl sokat, nehogy varázsát veszítse.
A csütörtök nagyon ellentétes érzelmeket hagyott maga után. Egyrészt iszonyat jó volt egy csomó időt az udvaron tölteni, mert gyönyörű, cseppet sem angolos, meleg és napsütéses időnk volt. Másrészt viszont olyan, mint háziírás aznap nem volt a fiúcska szótárában fellelhető. Végül egy jó kis vérpezsdítő (ja, nem) veszekedést követően nekiültünk a francia házinak, de csak a feléig jutottunk, amikor jött a szülői ukáz, hogy azt inkább hagyjuk, mert anyukával jobban meg tudja majd csinálni a kissrác. Éljen a hasznosság érzése!
Apuka addigra már letette a munkát aznapra, így a matek extra feladatokat vele írta meg a kisfiú. Legalább addig is tudtam olvasni. Utána viszont végre rám mosolygott a szerencse, mert egy kis játékot követően egész simán rábeszéltem a fiúcskát a zongorázásra. Mondjuk koncentráció hiányában hasznosnak nem éppen mondanám az ezzel eltöltött időt, de a semminél azért több volt. Vagy legalább is szeretném ezzel áltatni magamat.
Pénteken annyira nem kötött le sem az olvasás, sem a közösségik böngészése, hogy két hónap után először lenyomtam egy balett rúdgyakorlatot magamnak. Elég szégyen, de hiába minden erősítés és nyújtás, úgy kifulladtam a rég nem látott izomcsoportjaimmal való találkozásban, hogy kellett egy óra, míg kihevertem. De kétségkívül jól esett.
Ebéd után kicsit játszottunk a kissráccal, majd az anyjával nekiült az előző nap félbeszakadt francia házinak. Késő délutánig nem is volt rám szükség, amikor is eljött az udvaron tombolás ideje. Mindkettőnk napjainak fénypontja. Smoothy-t is késztettem neki, majd bejőve filmezni akartunk, de azt az egyetlen mesét nem találtuk sehol ingyenesen. A keresgéléssel jól elment az idő.
Aztán a filmezés ötletét feladva a Roblox-szal kezdtünk el játszani. Majd egy kicsit a haverokkal is játszott, aztán megint velem, majd megint a haverokkal… Így ment ez kb. este kilencig. Azért ez idegesítő tudott lenni bizonyos szempontból, de nem tiltakoztam túlságosan, amikor a tablet bejövő hívást jelzett, és egy barát felváltotta a helyemet. Csak negyed óránként visszamenni…
A szobámba visszatérve (immáron végleg) egy talán svéd táncos filmbe kezdtem bele, de olyannyira nem kötött le, hogy egy rövid chatelés után inkább az alvást választottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése