2020. május 23., szombat

A tizenhetedik hétvége (7. karanténos)


Hamarabb kezdődött a hétvége, mint szokott. Ugyanis pénteken szünet volt az iskolákban és a munkahelyeken is. Ezt a napot tényleg nagyrészt lazsálással töltöttük, legalábbis az első felét biztosan. Jó későn keltünk, majd tengtünk-lengtünk. A kisfiú a barátaival játszott online, a szülők beszélgettek, tévéztek, én meg olvastam. Fő a változatosság. Délután egy kicsit írogattam a gépen, majd én is megnéztem egy filmet.
Valamikor késő délután a kissrác már azért nekiállt a leckeírásnak. Egyszer-kétszer csekkoltam, hogy áll, de csak estefelé csatlakoztam hozzá, és csendesen autóversenyeset játszottunk a szobájában, míg anyukája a fogalmazását javította. Így legalább aznap egyszer hasznosnak éreztem magamat. Ugyanis, ha a tabletjével kezdett volna el játszani, biztos behisztizik, amikor anyuka hívja, hogy javítsa ki a hibáit. Az autózással viszont a szobájában, tehát közelben tartottam, de mégis le lett valamivel foglalva, amit viszont nem olyan nehéz otthagyni.
Szombaton már komolyabban ment a leckeírás, ezt a felszűrődő veszekedésekből is érzékeltem. A szülők jól fel tudják húzni magukat, amikor együtt tanulnak a fiukkal, mert ők annyira maximalisták, a gyerekük pedig, hát, annyira nem az. Nem különösebben zavarja, ha félmunkát ad ki a keze alól. Sajnos ebben én sem vagyok a legnagyobb segítség, mert egyrészt nem akarom kifacsarni a gyereket, másrészt, amikor tudom, hogy lehetne még csiszolni a válaszokon, kevéssé vagyok képes keresztülvinni az akaratomat. Ezt a meggyőző, vagy tanulásra motiváló tehetséget sosem mondhattam igazán magaménak, mert a magam részéről úgy általában tudtam, mi a kötelességem, és kész. Nehéz olyan szemmel tekintenem ezekre a dolgokra, mint amikhez különösebb ösztönzőerő kell. Mert hát nem elég az, hogy ez a feladatunk, amit, ha gyorsan és pontosan elvégzünk, több időnk lesz pihenni és szórakozni?
A házi feladatban való segítségnyújtás és hibajavítás pedig… A logikai feladatok, a matek vagy a természettudományok még hagyján, de az angol, főleg a fogalmazás… Pff, esélytelen. Tudom, hol vannak a határaim, és már arra is rájöttem, hogy bizonyos dolgokban nagyon eltér a szülőkkel a gondolkodásmódunk, tehát inkább elengedem az ilyeneket.
Aznap nem csak ilyeneken kattogott az agyam. Olyan gondolkodósra sikeredett a kora délutánom. Bár érdemi megoldást egyik felvetett kérdésemre sem találtam.
Szeretnék egy évnél tovább itt maradni? Néha igen, néha alig várom a jövő januárt. De mi történik, ha csak az aupair pályafutásomnak mondanék búcsút, az országnak nem? Hiszen sokszor érzem magam kissé túlkorosnak ehhez, bár tény az is, hogy az elmúlt hónapokban egyre jobban belejöttem azokba a játékokba, amiket a kissrác szeret. Már nincs bennem akkora ellenállás például egy egyórás autózással kapcsolatban, mint az első hetekben. Viszont most sem állok teljes mértékben a saját lábamon. Azért ez a munka egy igen kényelmes félmegoldás, hiszen már nem otthon lakom, de nem is vagyok teljesen önellátó.
Hogyan akarom megtalálni a helyemet, amikor hazamegyek? Mi az, amiben változtatni szeretnék, és mit akarok folytatni?
Majd néhány hét múlva újra átrágom magam ezeken a kérdéseken, és egyszer majd csak meglesznek a válaszaim is.
Késő délután azért a nagy gondolkodások után belefért az időmbe egy kis tramburinozás és zongorázás a kisfiúval. Eztán egy misét is megnéztem, mert eldöntöttem, hogy a vasárnap délelőttöt a parkban töltöm.
És milyen jól tettem, mert bár volt némi szél, mégis gyönyörű napsütéses idő volt, aminek délutánra már nyoma sem maradt. Az ég is beborult, és a szél is nagyon felerősödött.
Hazaérve segítettem egy kicsit a házimunkában, aztán videóchateltem az otthoniakkal. A délutánt is beszélgetésekkel és üzenetváltásokkal töltöttem. Késő délután a fiúcska kopogott az ajtómon és bebocsátást kért, valamint hozta a tabletjét, hogy játsszak vele. Játszottunk is jó sokat, aztán amikor váltani akart, gyorsan lecsaptam a lehetőségre, és megzongoráztattam kicsinyét. Újabb aprócska győzelem, ami feldobta a napomat. 
😁



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése