Elkezdődött
a beszoktatás.
No, nem az
óvodába vagy az első osztályba, de az újból megváltozott tanítási-tanulási körülményekbe.
A szülők úgy döntöttek, hogy a kisfiuk már elég nagy ahhoz, hogy legalább
délelőtt egyedül birkózzon meg a tanulnivalójával. Elméletben ez remekül
működött is, de nemhiába hívják ezt teljes nevén beszoktatási időszaknak, ami
magában foglalja, hogy igenis, ezt meg kell szokni, valamint ennek folyamata van,
tehát kicsit hosszabb időt vesz igénybe néhány másodpercnél.
Ez azt is
jelentette, hogy megkértek rá, akármit hallok is, ne reagáljak… Na jó, ezt
most erőst kisarkítottam. De lényeg a lényeg, megbeszéltük, hogy a délelőtt az
ő felelősségük lesz, nekem meg úgyis elég dolgom lesz délutántól estig.
Tehát az
első nap végighallgattam, ahogy az első videós óra után egyedül tanulás címszó
alatt a kissrác folyamatosan az anyján lóg, amikor pedig mégis az apján volt a
sor, bizonyos időközönként felharsant az „Üljlevégre” és a „Figyeljkérlek”. Ó,
igen. Ismerős.
A délutáni
online órára már én is beültem a fiúcska és anyuka mellé, a háttérbe. Pont
mikor belekezdtünk volna a kettesben töltött délutáni rutinunkba, jött be az
apja, hogy ukázba adja a rugby felszerelésbe öltözést, mivelhogy egy meglepetés
videóhoz szüksége van ránk. Így az udvaron lefilmeztem a kissrác „valakitől”
(apja) megkapja a labdát, majd tovább dobja, hogy aztán a majdan elkészülő
videóban ugyanez megismétlődjön egy másik gyerekkel a rugby csapatából.
Ha már végre
kimerészkedett a gyerek a zöldbe, gyorsan lecsaptam a kínálkozó lehetőségre, és
a délutáni leckeírást eltolva még majd egy órát játszottunk odakint a rugby
labdával és a tramburinnal, amit azóta is a karantén leghasznosabb játékának
tartok a játéklehetőségek végtelen variálhatósága, és a kis kerttel rendelkező
családok gyerekeinek lefárasztásában betöltött szerepe miatt. Így alakult, hogy
talán először az együtt töltött néhány hét során kipirosodva és leizzadva tereltem
be a kisfiút a házba, tökéletesen elégedetten magammal. 😎
Gyorsa
ruhacsere után már tényleg nekikezdtünk a házi feladatnak. Nyugiban
megcsináltuk a felét, majd negyed óra játékszünet után befejeztük az egészet. Kísérletként
a hallás-hangok témakörben kellett elvileg képet készíteni a rezgés
szemléltetésére a megütött „dobon” lévő rizsszemek mozgásáról. De hogy lehetne
jól elkapni egy folyamat megfelelő pillanatát profi eszközök nélkül? Ezért fénykép
helyett a videót javasoltam, amit mondjuk kétszer is újra kellett forgatnunk,
mivel az első változat túl nagy volt, és nem tudtuk feltölteni a Google
Classroom-ba. De megérte. Olyan pluszpont várt minket másnap, amikor megkaptuk
az értékelést, mint a fejünk.
És akkor
most már tényleg befejeztem a dicsekvést… 😁
Amikor
estefelé a fiúcska már a haverjaival játszott, nosztalgiáztam egy sort azon,
hogy aznap volt a gimis ballagásom nyolcadik évfordulója. Megöregedtünk! Ennek
ünnepléseként barátnőmmel a Clueless-t (Spinédzserek) néztük meg aznapi Netflix
Party-nk keretein belül. Sokkal kínosabb és viccesebb volt, mint amire
emlékeztem.
A kedd is
hasonlóképpen kezdődött, a beszoktatással. Aztán közbejött egy váratlan telecom
mindkét szülőnek, az angol háziban pedig aznap nem sok segítségemet vette a
kisfiú, amikor elakadt. Így hát mit volt mit tenni, játszottunk, amíg el nem
kezdődött a délutáni órája. Akkor már anyukája is csatlakozott hozzánk, pontosabban
felváltott engem, szóval tudtam egy kicsit pakolászni a konyhában, hogy
legalább ezzel segítsek anyukának.
Aztán jött
egy jókora összeomlás a fiúcska részéről, mert elszúrt valamit óra közben. Még
jó, hogy az apja éppen ráért, mert abban a helyzetben ő találta meg a megfelelő
szavakat a helyzet orvoslására. Aztán segített neki a másnapi prezentációjára
felkészülni. Miután ily módon a kissrác megnyugodott, csatlakoztam hozzájuk az
udvaron, és a fiúk megtartották nekem életem első rugby edzését. Kicsit vicces
volt, ahogy a kisfiú a valószínűleg az edzőjétől ellesett szófordulatokkal „oktatott
és buzdított”, vagyis fura hasonlatokat használva, némileg megalázó stílusban
ordibált velem. Hát, a fiúknál lehet, hogy ez beválik, de nálam…
Utána csak
adogattuk egymásnak a labdát, és a kettőnk által ismert összes nyelven
elszámoltunk legalább 10-ig (angol, görög, magyar, francia), valamint spanyolul
egészen 4-ig. Néhány szót
is megtanítottunk egymásnak.
Csak ezt
követően ebédeltünk, de részemről még tovább is megérte volna várni rá, annyira
finoman főz anyuka!
Miután jól
belaktunk, a töri lecke felét megírtuk, és egy extra tesztet is megoldott a
kissrác. Ezt követően apukájával játszott, így rám már csak az esti zongora
óránál volt szükség, amit, ha nem figyelmeztetem őket, lazán kiment volna a
fejükből. Semmi meglepő nem volt abban, ha emiatt az akció miatt csak a
szülőktől kaptam hálás pillantásokat. 😛
Szerdán is
hamarabb csatlakoztam a kissráchoz, mert megint online meetingje volt a
szülőknek, de ezúttal a matek leckéjét ellenőriztem, és figyelmeztettem, ha
valahol hibázott. Jó hír, hogy amint odaböktem egy hibás műveletre, ő is rögtön
levágta, hogy mi volt a gond, és gyönyörűen korrigálta minden tévedését. Majd a
törivel folytattuk, amiről viszont kiderült, hogy előző nap rosszul kezdtünk
neki az első felének. Nyehh. Ezzel és a délutáni etika lecke
következetlenségeivel együtt, amivel jó sok plusz átbeszélnivalót adtunk anyukának
a kissráccal, nem feltétlen mondhattam sikeresnek a napomat. Egyedül talán a
matek és a délutáni tramburinozás segített abban, hogy ne teljes kudarcnak
éljem meg.
Csütörtök
volt a héten az utolsó tanítási nap, mivel pénteken bankszüneti nap volt.
A reggel
szokásosan indult, de a matek házi után a fiúcskának nem akaródzott
nekikezdenie az angol fogalmazásának, tehát korábban mentünk ki az udvarra a
héten jól bevált módon. És úgy is jöttünk be: kipirosodva, leizzadva,
jókedvűen. Ezt követően már nem volt gond a fogalmazás elkezdésével, majd egy
kis szünetet tartva megebédeltünk és játszottunk. Utána muszáj volt visszatérni
a feladathoz, mert aznap volt a leadási határideje. A csiszolgatásában anyuka
segített a fiának, így ezalatt tudtam egy kicsit beszélgetni a barátnőimmel.
Aztán
négytől egy jó darabig nem volt megállás. Bár jórészt csak játszottunk, több
energiámat igényelte, hogy lépést tartsak a fiúcskával, mint ha ugyanennyi
ideig a házi feladatait oldottuk volna.
Tehát. Első
körben amolyan Pokémon mesterekként, csak nem vicces fura állatkák, hanem
repülőgépek tulajdonosaként „dogfight” bajnokságon vettünk részt, ahol nem csak
a repcsik tényleges ütközeteit, hanem a regisztrációtól kezdve az egész folyamatot
eljátszottuk, mindketten több karaktert játszva egyszerre.
Ezt követően
az egész házra kiterjedő akadálypályát állítottunk össze egy jó is
brainstormingot követően. Ezek pontszámításánál a gyorsaság és a hibapontok
száma segített minket az igazságosságban. Az első kört ő nyerte meg egy
ponttal, a másodikban pedig döntetlenben egyeztünk meg. Nagy örömömre nem volt
harmadik kör, mert bár nagyon jó feladataink voltak, de addigra már tényleg
kifulladtam.
Feladatsor
(ajánlónak):
- Három kör futás az udvaron.
- Tíz jumping jack a tramburinon.
- Az első emeleti folyosón szivacs kisrepülővel két méterről beletalálni a földre tett hullahopp karikába.
- Bowling a kisfiú szobájában.
- A szülők szobájában az ágy egyik oldalán kislabdát eldobni, és a túloldalt egy vödörrel el is kapni.
- A kis dolgozószobában három teniszlabdából egyet bedobni a kosárba.
- Random epizód: a második emeleti folyosó egyik végében elhelyezett papuccsal beszaladni a fürdőbe és letenni a kisszőnyegre.
- A szobámban 30 mp-en keresztük zsonglőrködni két zoknival.
- Lerohanni a földszintre a nappaliba és megtalálni az apuka által elrejtett jegyzetfüzetet.
- Visszarohanni a másodikra a vendégszobába és megérinteni a padlószinten lévő ablakot.
Most már
remélem nem kell tovább magyaráznom, hogy miért fulladtam ki.
Ezt követően már csak elpakoltunk magunk után, a fiúcska megoldott egy tesztet, és Minecraftoztunk
egészen a haverjai bejelentkezéséig.
Levezetésképpen
filmezéssel zártam a napot édes magányban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése