2020. május 30., szombat

A tizennyolcadik hét, avagy a nyolcadik karanténban


Hétfőn délig pihi volt, de aztán este nyolcig nem is szabadultam. Első körben kicsit játszottunk a fiúcskával, majd a természetismeret háziját is megírtuk még a délutáni online órája előtt. Az óra alatt kb. annyi időm volt, hogy megebédeljek, utána pedig felügyeltem, hogy a kissrác is elfogyassza az ebédjét. Mivel délelőtt szépen dolgozott, hosszabb szünetet kaptunk délután, így meg tudtuk nézni a Repcsik című filmet. Közben tartottunk egy kis szünetet félidőben, ami alatt egy gyors tesztet is kitöltött, aztán újból belemerültünk a mesébe. Ez a belemerülés olyan sikeres volt, hogy a film befejeztével apukával is volt egy hosszabb beszélgetésünk a különböző repülőgép-típusokról, mert ő nagyon otthon van a témában. És ez még nem minden. Ezt követően az emeleten megrendeztük a saját háromfordulós versenyünket is, mindenféle heggyel-völggyel és legóból épített lelátókkal a plüssállat-nézők számára.
Mivel anyukája még mindig dolgozott az ebédlőben, nem tudtunk a játék befejeztével leülni zongorázni, tehát hagytam játszani az egész nap ignorált barátjával. Ezt éreztem, hogy még kicsit megbánom… Lett is jó nagy veszekedés, amikor több mint egy órával később kértem (szerinte inkább zaklattam), hogy gyakoroljunk egy kicsit. De aztán csodák csodájára egész tisztességesen együttműködött, sőt, amikor az elméletet is átvettük, jobban odafigyelt, mint az elmúlt hetekben bármikor.
Aznap már csak olvastam és neten beszélgettem. Uhh, elég sokáig.
A keddem jól indult, végre megint találtam néhány angol nyelvű könyvet, ami felkeltette az érdeklődésemet, így lett elég olvasnivalóm a hétre.
A kisfiú fél egy fele jött fel hozzám, amikor végzett a délelőtti leckeírással. Semmi különöset nem csináltunk, csak beszélgettünk, nevetgéltünk. Megmutattam neki a bicskámat, ami teljesen lenyűgözte, így a neten mindenképpen rá kellett keresnünk az árakra és a különböző típusokra. Jókat szörnyülködtünk a sok ketyerétől 10 cm szélességet is elérő Svájci bicskákon. Erről a sagway-ekre nyergeltünk át, azok között nézelődtünk.
Aztán kitört a balhé. Kiderült, hogy még a délelőtt folyamán a fiúcska konkrétan belecsörtetett anyukája főnökével folyatott videóbeszélgetésébe… Volt itt minden, de jajj, a kissrácnak nem nagyon akart átmenni az üzenet, hogy ilyet nem tehet meg. Aztán én is hülye voltam, mert azt hittem, hogy segítek, amikor a szobájába visszaküldött gyerekkel megpróbálom megértetni a miérteket, és lefoglalom, amíg lecsillapodnak a kedélyek. Nos, nem így volt. Közben anyuka is feljött, és szívesen megkért, hogy most inkább menjek fel a szobámba, mert ez most rá és a fiára tartozik. 
Jajj, miért üt ki annyiszor balul, amikor segíteni akarok? 😩
Ezt az epizódot követően az apja foglalkozott a kisfiúval, és én csak kettő után, ebédnél csatlakoztam hozzá. Utána két órát is kint töltöttünk az udvaron. Ez egyrészt nagyon ránk fért, viszont nem volt aznap agyfelforralós hőség, szóval mindketten meghűltünk egy kicsit, mint az a hét vége felé világossá vált számomra…
És a balszerencse áradása még nem ért véget… Az udvarról bejőve szembesültem az aznapi második hülyeségemmel, mivel a kora délután folyamán egy vírusüzenetnek sikerült nagyokosan bedőlnöm (szívesen ráfognám a veszekedés és lehordás miatti zaklatott lelkiállapotomra, de valami azt súgja, hogy csak figyelmesebbnek kellett volna lennem). Tehát jöhetett a délutáni tűzoltás. Szerencsémre a fiúcska egyedül dolgozott, így egy volt egy teljes órám arra, hogy letiltsak, jelszót változtassak, magyarázkodjak és fegyelmeztessek. Micsoda nap! De meglettem volna az ilyen típusú tapasztalatok nélkül is…
Rém kellemetlen volt! 😤
Az est további része, hála az égnek, már nyugodtan telt egy kis sorozatnézés-zongorázás-vacsorázás mesterhármassal, ami után végre felmenekülhettem a szobámba.
Szerda délelőtt jött egy kis felismerés, hogy mennyivel könnyebb a kisfiúval, amióta kevesebbet, vagy nem is játszik a barátaival hétköznaponként. Sokkal kevésbé lesz hisztis, vagy húzza fel magát, ha valami félbeszakítja.
Délután nyugi volt. Játszottunk, leckét írtunk, udvaron játszottunk, leckét írtunk. Tényleg nagyon jó napunk volt. Meg is lett a jutalma, mert a szülők elengedték az aznapi zongorázást és tesztírást. Ennek örömére este kilencig, vagy két órán keresztül Minecraftoztunk.
Csütörtökön a délelőttöt a szokásos dolgaimmal töltöttem, és csak délután három fele csatlakoztam a kisfiúhoz. Rajzolós házit csináltunk, ami könnyű volt, mert egy emléket kellett megörökíteni. Megkaptam a történet egész háttérsztoriját családfával együtt, aztán még Google Earth-ön is megmutatta nekem a fiúcska, hogy hol is történt pontosan az az unokatesóval egész garázst kipakolós eset. Keresés keresést követett, végül mindketten megmutogattuk egymásnak a házunkat, nyaralónkat, feltérképeztük egész Londont, és csak másfél órával később készült el az az egyszerű rajzocska…
Ekkor végre ki tudtunk menni az udvarra, ahol ezúttal híres tornászok voltunk. Ő tud majdnem-hátraszaltót csinálni a tramburinon, meg még sok mást, én meg… hát, majdnem-spárgát és még egy-két balettos kunsztot. De jól fel tudom emelni abba a bizonyos dirty dancing-es pózba. Ez volt a fő attrakciónk. 💪
De ez még nem minden. Mit ért egy show nézőközönség nélkül? Ráadásul olyan nézők nélkül, akik maguk is hírességek? A közönség soraiban aznap a kisfiú kedvenc színészei foglaltak helyet, így a mutatványaink előtt és után is tudtunk beszélgetni, autogramot cserélni (!) és fényképezkedni Tom Holland-dal, Robert Downey Jr.-ral, Adam Sandler-rel, Emma Watson-nal, Rupert Grint-tel és Daniel Radcliff-fel. Micsoda nap volt!
A nevekben mondjuk én segítettem, ő szerepeiket tudta remekül. 😄
Egy kis benti játék után apukája ült le vele gyakorolni, így én este 7 után tulajdonképpen felszabadultam, szóval volt elég időm olvasni, és chatelni.
Péntek délelőtt végre rávettem magam, hogy regisztráljak Amazonra. Muszáj volt, mert az időjárás egyre melegebb, ellenben az itteni ruhatáramban semmiféle nyári ruhadarab nem lelhető fel. Mivel Húsvétkor nem tudtam hazamenni, egy kanyi sortom sem volt idekint, és már kezdtem belefőni a melegítőimbe… Vásárolni pedig egyedül apuka jár el egyszer egy héten, és meglehetősen fura lenne megkérni, hogy legyen szíves és szerezzen nekem néhány lengébb ruhadarabot. De milyen jó is az a házhozszállítás!
Sajnos a nyári ruhákról maga a nyár is eszembe jutott. Vajon haza tudok majd menni? Ki tudja…
Aznap délutánra a fiúcska előkaparta a régen látott Nintendo-ját, feltöltötte, és megmutogatott rajta mindent. Abban a kiváltságban is részesültem, hogy miközben engem párnának használva játszott rajta, nézhettem, hogy milyen ügyes. Azért egy boldog párna voltam.
Ezt követően megint sokat játszottunk az udvaron. Gimnasztikával kezdtünk, majd beatbox párviadalt tartottunk, ahol egyedül a baktat-a-Pista-val tudtam lenyűgözni az ellenfelemet. Majd csak ugráltunk, és közben egyszer csak elkezdtünk énekelni. Fogalmam sincs, melyikünk kezdte, de a végére egy egész cuki dalocska kerekedett ki belőle. A szövege nem volt túl bonyolult (Fly eagle, fly. Up in the sky…), de remekül ráhangolódtunk egymásra, és sikerült több szólamban is énekelnünk, valamint megbeszélés nélkül váltani a dallam és a kísérő szólam között. Egyszóval jammeltünk. Hogy mi milyen menők vagyunk! 😁
A házba visszatérve kicsit filmeztünk, Minecraftoztunk, majd sikerült rávennem, hogy egy kis plusz feladatot is csináljon még meg. A végére apukája is csatlakozott hozzánk, majd leváltott engem. Amikor már azt hittem, hogy ennyi is volt aznapra, mégiscsak berontott a kissrác, és rögtön vagy három játéklehetőséget felsorolt, hogy mit csinálhatnánk így este kilenc óra tájt. Végül abban állapodtunk meg, hogy az általa előző este elkezdett Pókember 1-et befejezem vele.
Mert abból már csak húsz perc volt hátra.
Tudjátok, az a bizonyos kecske és káposzta… 😏


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése