2020. május 4., hétfő

A tizenhatodik hétvége (6. karanténos)


A szombatomat is nagyrészt jómagam társaságában töltöttem, és a szokásos dolgaimmal foglaltam el magam. Azért mindezek az érdekfeszítő dolgok mellett szakítottam időt arra, hogy anyukámnak összehozzak valami meglepetést. Sokat kattogtam rajta, hogy mit és hogyan köszönthetném fel Anyák Napján. Első körben rögtön az jutott eszembe, hogy írok neki levelet. Névnapjára már megtettem, és tetszett neki. De ahogy mostanság a posta működik, könnyen lehet, hogy a levelemmel együtt érnék haza, így elvetettem az ötletet. Aztán eszembe jutott, hogy verset mondok neki, hangfelvételre. Ó, ilyet már csináltam, nem lesz gond, és többször is meg tudja hallgatni, ha szeretné (egosimogatás). Találtam is két szép verset, amiket elkezdtem rögzíteni. Nem volt olyan könnyű, mint először gondoltam. Amikor már harmadjára kezdtem neki az egyik versnek, mert a negyedik sor után folyamatosan elbőgtem magam, új taktikát kellett kitalálnom. Próbáltam részletekben, de vagy belebakiztam, vagy amikor már úgy gondoltam, hogy végig tudom mondani, az utolsó sornál fúlt el a hangom. Végül, kb. a tizenötödik próbálkozásra sikerült végig elmondanom egy aprócska nyelvbotlással. Ezt már benne hagytam. Ennyi érzelem elég volt egy napra.
Végül este hét körül, amikor már hallottam, hogy a fiúcska nem a barátaival játszik (vagyis csönd volt), bementem hozzá, meglesni, mit csinál. Le is csapott a társaságomra. Egy darabig ökörködtünk, balettoztunk (a részéről inkább valami paródia volt), aztán egy egészen sajátságos csirketáncba kezdett bele, amit dehogy állítottam le! Egyrészt tényleg vicces volt, másrészt megláttam benne a kifárasztás lehetőségét, annyit ugrált közben, amit nem hagyhattam kihasználatlanul. Így nagyokat nevettem, és bátorítottam, míg tényleg lecsökkent annyira az energiaszintje, hogy egy kicsit tudjunk zongorázni. Taktika a köbön!
Aztán megmutatott egy netes játékoldalt, tele ingyenes minijátékokkal. Kipróbáltunk néhányat, aztán egyszer csak megtaláltuk a valaha volt legaktuálisabb játékot, a KillCovid19-et ( Játék linkje ). Először nem hittem a szememnek. 
Természetesen elkezdtünk játszani, és mondhatom, egyáltalán nem volt egyszerű!
Ki lehetett ennyire pihent agyú? Minden elismerésem annak, aki kitalálta. Fergeteges!



Vasárnap reggelre direkt állítottam ébresztőt, hogy az első verset elküldjem anyukámnak. Aztán visszaaludtam. Azt álmodtam, hogy leutazom a nyaralónkba, és ott összefutok az egész családommal, mert nekik is pont ugyanez jutott eszükbe. Úgy látszik, egyre jobban hiányoznak. Ki hitte volna?
A délelőttöm beszélgetésekkel, zenehallgatással, tornával és természetesen egy mise megnézésével telt el. Majd jött a családi videóchat. Anyának énekeltünk, aztán végignéztem, ahogy a családom elfogyasztja a finom vasárnapi ebédet. A végén még palacsintatorta is volt! Én meg egyre éhesebb lettem. De legalább sokat beszélgettünk.
Nem volt túl sok kedvem takarítani, de már nagyon ráfért a szobámra, így megembereltem magamat, és két részletben, ebéd előtt és után mindent szépen csillogóvá varázsoltam. Amikor elkészültem, eltöltött a jól végzett munka nyugalma. Megérte.
A szülők is velem párhuzamosan álltak neki kiganajozni a házat, szóval amikor végeztem, a fiúcska feljött hozzám, mert éppen minden más szobában háborús helyzetek uralkodtak. Nálunk sem sokáig volt béke, de egészen más típusú harc vette kezdetét. Hozta magával a kedvenc kis repülőit, amikről első körben kiselőadást tartott, majd úgynevezett „dogfight”-ba kezdtünk. Ez kvázi párbaj volt két gép között. Így történt, hogy vagy egy órán keresztül körbe-körbe mászkáltunk a második emeleten, közben géphangokat adtunk ki, lövöldöztük egymást, és néha összeütköztünk vagy a kék ágyneműm miatt óceánná kinevezett ágyamba zuhantunk. Egy idő után a rókaplüssöm elő lett léptetve kommentátorrá, amitől tényleg olyan volt, mintha egy arénában lettünk volna.
Ezt megunva filmeztünk egyet, befejeztük a délután elkezdett Megaagyat. Egy kis zongorázást követően pedig Minecraftoztunk. Valami új világot talált a fiúcska, ahol először feladatokat kellett teljesíteni ahhoz, hogy életre keljen a robot, majd megkapjuk a megfelelő eszközöket. Nos, ez volt a Math World. A nevéből is látszik, hogy a feladatok bizony matematikai műveletek voltak. Érdekes volt nézni, hogy bár a kisfiú nem nagyon bírja a matekot, a kedvenc játéka kedvéért mégis erőt vesz magán, és bár időnként megjegyzi, mennyire elege van, csak azért is végig csinálja.
Este még gyorsan elküldtem a második verset is anyának, aztán bekuckóztam magam az ágyikómba egy újabb regénnyel.
Ezzel véget is ért a hétvégénk, amit egy újabb munkás hét követ majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése